Bize Sorun

Aşağıdaki formu doldurarak bilgi talep edebilirsiniz.

7/24 Yanınızdayız

“2019’da Nasıl Olsa Diyete Başlarım” Demeyin!

“2019’da Nasıl Olsa Diyete Başlarım” Demeyin!

Yılbaşı gecesi, sevdiklerimizle neşeyle vakit geçirdiğimiz kutlama günlerinden biridir. Birçok kutlamada olduğu gibi yılbaşının da merkezinde çeşit çeşit yemekler ve içecekler var! Yılbaşı gününden de önce başlayan ofis kutlamaları ve yılbaşı balolarını da düşünecek olursak yılın son aylarında yiyecek içecek kontrolündeki sınavımız biraz daha zor geçiyor.

“Araştırmalar, yılbaşı öncesinden başlayan kutlama sezonunda tüketilen ekstra kalorilerle ortalama 1 kilo alabileceğimizi gösteriyor. Yılbaşı günü kadınlar için günlük önerilen kalori alımının 3 katına, erkekler içinse 2 katına çıkacak kadar besin tükettiğimiz yine çıkan sonuçlar arasında” diyen İstanbul Okan Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Sinem Usuk, yılbaşı günü için beslenme önerilerini açıkladı.

İşte Sağlıklı Yılbaşı Önerileri!

Güne kaliteli protein içeren ve liften (posa) zengin bir kahvaltıyla başlayın. Protein ve lif kombinasyonu sabahtan itibaren “tok bir iştaha” sahip olmanızı sağlayacak en önemli noktadır. Yılbaşı öncesi kahvaltısı tercihinizi şu şekilde yapabilirsiniz:

  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 3 yemek kaşığı yulaf ezmesi
  • 1 adet kivi

Tüm malzemeleri karıştırıp, 1 bardak şekersiz limonlu yeşil çay ile içelim. Bu kahvaltının başlangıcına 1 adet haşlanmış yumurta da eklemek yerinde olacaktır. Öğle yemeğinde zeytinyağlı sebze yemeğiyle birlikte süt/yoğurt/ayran/kefir gibi süt grubu bir besinle hafif ve yok tutan bir öğün tercih edin. Gün boyunca su tüketiminizi önemseyin.

İştahınızı Akşam Yemeğine Saklamayın!

Akşam mükellef bir sofrada olacağım düşüncesiyle aralarda atıştırmayı ihmal etmeyin. Özellikle ara öğün yapmadığında çok acıkan bireylerde bu durum akşamki iştah kontrolünü çok ciddi şekilde tehdit eder. Ara öğünlerde yağlı tohumlar olarak adlandırdığımız ceviz, badem, fındık gibi yemişleri tüketin. Yağlı tohumlarla birlikte sevdiğiniz bir bitki çayını içmeniz akşam yemeğine oturuncaya dek iştahınızı kontrol altına almanızı kolaylaştıracaktır. Günün en önemli öğünü olan akşam yemeğinde yediğiniz besinlerin; protein, karbonhidrat (unlu, tahıllı gıdalar) ve yağ dengesine dikkat edin. Her besin grubundan dengeli bir biçimde tüketip tüketmediğinizi kontrol edin.

Etinizi Sağlıklı Pişirin

Akşam yemeğinde tüketmeyi tercih ettiğiniz etin pişirilmesinde sağlıklı bir yöntem tercih edin. Kızartma yerine ızgara veya fırında pişmiş etleri seçin. Piliç veya hindi tercih ediyorsanız etin deri kısmını tüketmemek, doymuş yağ tüketiminizi azaltacaktır. Yılbaşı sofranızda salam, sosis gibi işlenmiş et ürünleri yerine kabuklu yemişler ile kuru meyveleri kombinleyin.

Tabağınızda En Küçük Kısmı Karbonhidratlara Ayırın!

Tabağınızı hazırlarken en küçük bölgeyi pilav/makarna gibi karbonhidrat içeriği yoğun besine ayırın. Yılbaşı sofranızdaki mezelerin sebze içeriği yüksek, yağ içeriği düşük olsun. Böylelikle yemek boyunca tokluk hissiniz nedeniyle fazla besin tüketmeyecek ve toplam kalori alımınızı azaltmış olacaksınız. Sebzelerin kızartıldığı mezeleri ise liste dışı bırakın. Tatlı tüketiminde tercihinizi, az porsiyonlu sütlü tatlılardan yana yapın.

Benzer Yazılar

Ramazanda Mide Ve Kilo Problemleriyle Karşılaşmak İstemiyorsanız Dikkat!
Ramazanda Mide Ve Kilo Problemleriyle Karşılaşmak İstemiyorsanız Dikkat!

Ramazan ayında uzun süren açlıktan sonra kişiler yemek sonrası ağırlık çökmesi hissi, yorgunluk ve uyku hali şikayetleri yaşayabilmektedirler.

Devamı

Oruç Tutarken Kilo Almayın!
Oruç Tutarken Kilo Almayın!

Ramazan ayında uzun süren açlıklar kan şekerinde belirgin düzeyde düşmelere sebep olmaktadır. Kişiler iftar anında hızlı bir besin alımı yaşarlarsa kan şekerinin hızla yükselmesine neden olacağından ağırlık çökmesi hissi, yorgunluk ve uyku hali şikayetler

Devamı

Kurban Bayram’ında Et Tüketimine Dikkat!
Kurban Bayram’ında Et Tüketimine Dikkat!

Bayramlar, tüm aile bireylerini bir araya getiren, sevgi ve mutluluğun göstergesi olarak simgelenen geniş sofraların kurulduğu günlerdir…

Devamı

Obezite Cerrahisi Hakkında Bilinmeyenler
Obezite Cerrahisi Hakkında Bilinmeyenler

Günümüzde obezite cerrahisinde en sık yapılan iki ameliyat; gastrik bypass (mide baypası) ve sleeve gastrektomi (tüp mide) ameliyatlarıdır.

Devamı

  Obezite Gebelik İçin Tehlike!
Obezite Gebelik İçin Tehlike!

Hastalık beyinin kasları kontrol etme kabiliyetini etkileyen ve gelişmekte olan bölümündeki hasardan kaynaklanmaktadır. Beyin felcine maruz kalmış birçok insan çeşitli sağlık sorunları yaşamaktadır:

Devamı

Sağlıklı Beslen Meme Kanseri Riskini Düşür!
Sağlıklı Beslen Meme Kanseri Riskini Düşür!

Sağlıklı beslenme, kadınlarda en sık görülen meme kanseri görülme olasılığını da düşürüyor!

Devamı

Ramazan Ayında Alınan Kilolara Bu Detoks ile Elveda!
Ramazan Ayında Alınan Kilolara Bu Detoks ile Elveda!

Eğer ki Ramazan ayını fazla kilolarınız ile tamamlamışsanız, sizler için metabolik hızı artırmaya yardımcı olacak bir detoks programı uygulayabilirsiniz.

Devamı

Kişiye özel beslenme takvimi nasıl oluşturulur?
Kişiye özel beslenme takvimi nasıl oluşturulur?

Başarısızlıkla sonuçlanan diyetler genelde moral bozucu olabiliyor ve kişinin motivasyonunu olumsuz etkileyebiliyor.

Devamı

Yaza Sağlıklı ve Fit Girmek İsteyenlere Özel Diyetler
Yaza Sağlıklı ve Fit Girmek İsteyenlere Özel Diyetler

Değişim vakti! Mevsimler gelip geçerken doğanın bize sunduğu besinler dahi değişiyor. Biz de bu değişime ayak uydurmalı, beslenmemizi yeniden gözden geçirmeliyiz

Devamı

Bu Besinler Kabızlığa İyi Geliyor
Bu Besinler Kabızlığa İyi Geliyor

Hastalarda daha çok on gündür tuvalete çıkamıyorum kabız oldum düşüncesi gelir.

Devamı