Bize Sorun

Aşağıdaki formu doldurarak bilgi talep edebilirsiniz.

7/24 Yanınızdayız

Bayramda Kilo Alımına Dikkat!

Bayramda Kilo Alımına Dikkat!

Bayramda Kilo Alımına Dikkat!

 

Ramazan ayı süresince uzun bir dönem aç kalma ve öğünlerin ikiye düşmesi nedeni ile normal bir beslenme düzeni olmamaktadır. Ramazan ayının sona ermesi sebebi ile normal beslenme düzenine geçerken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Yavaşlayan metabolizma hızını, bayramda arttırarak oluşacak sindirim vb. problemlerinden korunmak için dikkat edilmesi gerekenler şöyledir;

  • Çok fazla yemek yemekten kaçınılmalıdır.
  • Bayram sabahı kahvaltı sofraları ve yenilen tatlılara dikkat edilmelidir. Kan şekeri ve sindirim sistemini etkilememesi adına özen gösterilmelidir.

 

Bayramda Özel Beslenme Önerileri

Bayram sabahı özenle hazırlanmış kahvaltı sofralarında, birden yemeğe yüklenmemeli yiyecekleri iyi bir şekilde çiğnenmelidir. Yemeği yavaş yavaş yemek hazım sorununu ortadan kaldıracaktır. Kahvaltı sofralarında zeytin, peynir, yumurta, domates, salatalık vb. besinleri tüketmek zinde ve tok hissedilmesini sağlar.

Bayramdan sonra eski beslenme düzenine geçerken 3 öğün beslenme şeklinde bir düzen oluşturmak gerekmektedir. Böylelikle metabolizma hızını tekrar arttırarak normal beslenme şekline geçilmiş olacaktır.

  • Ramazan ayında uzun süren aç kaldık deyip de bayramda çok fazla yemeğe yüklenmek doğru bir davranış değildir. Bayram da ve sonrasında tüketileceklere dikkat edilmelidir.
  • Tüketeceklerinizi seçmeli ve seçerken kabızlık vb. problemleri oluşturmamak adına; kuru baklagiller, sebze yemekleri ve meyve tüketimini dikkatli ve dengeli bir şekilde yapılmalıdır.
  • En az 2.5 litre su tüketmelidir.
  • Tatlı olarak, şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmelidir.
  • Tüketeceğiniz bir çikolata yerine, ceviz, fındık, badem ve kuru meyveler tercih edilmelidir.

Bayram ve bayram sonrası yavaş yavaş eski yemek düzenimize geçerken metabolizma hızının artması ve sağlıklı yaşam için mutlaka haftada 3 gün düzenli egzersize başlanmalıdır. Düzenli egzersiz alınan kiloların verilmesi, metabolizma hızının artması, kan şekerinin düzenlenmesi gibi birçok sağlık açısında olumlu etkileri vardır.

Benzer Yazılar

Vücudumuzun Şekerli Besinlerle İmtihanı!
Vücudumuzun Şekerli Besinlerle İmtihanı!

Şeker içeriği yüksek besinler vücudumuza enerji sağlamaları dışında, alındığı kaynağa ve de miktarına dikkat edilmezse zarar verebilmekte, bizi bazı hastalıklar ile karşı karşıya bırakabilmektedir.

Devamı

Vitamin Takviyeleri Gerekli Mi?
Vitamin Takviyeleri Gerekli Mi?

Vitamin Takviyeleri Gerekli Mi?

Devamı

Yaza Daha Sağlıklı Girmek İçin Bu Maddeleri Gözden Geçirmeyi Unutmayın
Yaza Daha Sağlıklı Girmek İçin Bu Maddeleri Gözden Geçirmeyi Unutmayın

Yazın sıcakların artmasıyla tüketilen besinlere biraz daha dikkat edilmesi gerekebiliyor.

Devamı

 “Bayramda Aldığınız Kalorileri Kendiniz Telafi Etmeye Çalışmayın”
“Bayramda Aldığınız Kalorileri Kendiniz Telafi Etmeye Çalışmayın”

Gün içine yayılmış bir şekilde su tüketmeyi kesinlikle unutmayın.

Devamı

Hangi Besinler Ödem Atmaya İyi Gelir?
Hangi Besinler Ödem Atmaya İyi Gelir?

Vücutta ödem neden oluşur? Ödem atıcı yiyecekler ve tarifler nelerdir?

Devamı

Ispanak Neden Zehirler?
Ispanak Neden Zehirler?

İstanbul Okan Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Derya Fidan, gündemde olan ıspanak zehirlenmeleriyle alakalı önemli açıklamalarda bulundu.

Devamı

Diyabet Tedavisinde Beslenme Nasıl Olmalıdır?
Diyabet Tedavisinde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Diyabetli bireylerin yaşam kalitelerinin arttırılması; beslenme, egzersiz, tıbbi tedavi ve eğitimden oluşan dört temel faktörde mümkün olmaktadır.

Devamı

Ye, Dengele, Zayıfla!
Ye, Dengele, Zayıfla!

Ye, Dengele, Zayıfla!

Devamı

Radyoterapi Gören Hastalar Nasıl Beslenmelidir?
Radyoterapi Gören Hastalar Nasıl Beslenmelidir?

Son yıllarda radyoterapi cihazlarında sağlanan teknolojik ilerleme ile sağlıklı dokuda ciddi koruma sağlanabiliyorsa da, radyoterapi esnasında dikkat edilmesi gerekli noktalar vardır.

Devamı