Bize Sorun

Aşağıdaki formu doldurarak bilgi talep edebilirsiniz.

7/24 Yanınızdayız

Bu Öneriler İle Bayramı Daha Sağlıklı Geçirin!

Bu Öneriler İle Bayramı Daha Sağlıklı Geçirin!

Etlerinizi 1 Gün Bekletin!

Kurban kesimini takiben, eti en azından 1 gün buzdolabında dinlendirdikten sonra tüketin. Et taze kesim olduğundan dolayı sert olacaktır. Ne kadar pişirirseniz pişirin, dinlenmeyen etteki bu sertliği gideremezsiniz. Bu şekilde tüketeceğiniz etin sindiriminin de daha zor olduğunu, özellikle mide problemleriniz varsa sizi daha çok rahatsız edeceğini bilmenizde fayda var.

Sebze ve Meyve Ağırlıklı Beslenin!

Et tüketiminizin arttığı bu dönemde günlük sebze ve meyve tüketiminizi unutmayın. Günlük toplamda, en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketmeniz gerekmekte. Bu toplam hedefin; 3 porsiyonunu sebzeden, 2 porsiyonunu meyveden yana kullanmalısınız.

Pilav-Makarna Yerine Bol Salata Tercih Edin!

Etin yanında pilav/makarna yerine bol salata tercih edin. Böylelikle, hem etteki demirden maksimum düzeyde faydalanmış olacak hem de kilo alıp döndüğünüz bayram tatili ritüelinizden kurtulabileceksiniz.

Eti Öğlende Tüketmeye Özen Gösterin!

Et tüketiminizi akşam yemeğine bırakmayın. Etin sindirimi zor olduğundan, et yemekleri için en doğru zaman öğle yemeğidir. Burada özellikle; mide rahatsızlığı olanları yeniden uyarmayı faydalı görüyorum.

“Sadece Tadına Bakacağım” Demeyin!

Bayram ikramlarına karşı gardınızı alın. “Sadece tadına bakacağım” bahanesini bir kenara bırakmanın vakti geldi. Tadını bildiğiniz bir besini neden bir daha tadasınız? Beslenme ve sağlık ilişkisi toplumumuzca gittikçe öne çıkan bir bilinç, eminim ev sahibi de bu durumu anlayacaktır. Alınmak, darılmak yok…

Şekerli İçecekler Yerine Su/Çay/Bitki Çayı Tüketin!

Gittiğiniz yerlerde tatlı ikramlarına hayır diyemiyorsanız, en azından yanında sunulan şekerli içecekler yerine, su veya çay/bitki çayı tercih edin.

Bol Su İçin!

Günlük su tüketiminizi ihmal etmeyin. Yaz sıcaklarında ortalama olarak saat başı en az 1 bardak su içmeyi unutmayın. Aldığımız her kalori için 1 ml su içmemiz metabolizmamızın bizden en büyük isteği. Su açığınızı, başka bir içecekle kapatamayacağınızı da belirtelim.

Sade Soda Tercih Edin!

Daha kolay bir sindirim için, sade soda tercih edebilirsiniz.

Böbrek Sağlığınıza Dikkat Edin!

Kurban Bayramı, böbrek hastalığı olanların özellikle dikkat etmesi gereken bir dönem. Et tüketimimizin arttığı bu dönemde, doğal olarak günlük protein alımımız artıyor. Böbrek hastalığınız mevcutsa, günlük protein ihtiyacınızı aşmadığınıza (böbrek hastalığınızın tipi ve evresine göre değişmektedir) dikkat etmelisiniz. Protein kısıtlaması, gerektiren tüm hastalıklar için bu maddeye özellikle dikkat edilmelidir.

Gut Hastaları Dikkat Etmeli!

Ürik asit düzeyleri yüksek bireyler de et tüketimini abartmaması gereken bir diğer grup. Gut ataklarınızı tetikleyecek, aşırı et tüketiminden kaçınmalısınız.

Kalp ve Damar Hastalığı Olan Kişilere Uyarı!

Kalp ve damar hastalığı olan bireylerin özellikle; etin az yağlı kısımlarını tercih etmeleri ve etin yanında salata tüketerek günlük posa (lif) alımını arttırmaları daha da önem kazanmaktadır.

Tuz Kullanımını Azaltın!

Et pişirilirken çok tuz kullanılıyorsa tansiyon hastaları için de tehlike çanlarının çaldığını bilmelisiniz.

Benzer Yazılar

“2019’da Nasıl Olsa Diyete Başlarım” Demeyin!
“2019’da Nasıl Olsa Diyete Başlarım” Demeyin!

Yılbaşı gününden de önce başlayan ofis kutlamaları ve yılbaşı balolarını da düşünecek olursak yılın son aylarında yiyecek içecek kontrolündeki sınavımız biraz daha zor geçiyor.

Devamı

Kolesterol Hakkında En Çok Merak Edilenler!
Kolesterol Hakkında En Çok Merak Edilenler!

Kolesterol ile alakalı duyduğumuz doğru veya yanlış birçok bilgi var. Peki bunlardan hangileri doğru?

Devamı

Ramazanda Mide Ve Kilo Problemleriyle Karşılaşmak İstemiyorsanız Dikkat!
Ramazanda Mide Ve Kilo Problemleriyle Karşılaşmak İstemiyorsanız Dikkat!

Ramazan ayında uzun süren açlıktan sonra kişiler yemek sonrası ağırlık çökmesi hissi, yorgunluk ve uyku hali şikayetleri yaşayabilmektedirler.

Devamı

Egzersiz Yapanların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler!
Egzersiz Yapanların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler!

Vücudunuzu doğru şekilde besleyerek, vücudunuzun ihtiyaçlarını daha iyi şekilde karşılayabilir ve yaptığınız egzersizden daha etkili şekilde yararlanabilirsiniz.

Devamı

Kurban Bayram’ında Et Tüketimine Dikkat!
Kurban Bayram’ında Et Tüketimine Dikkat!

Bayramlar, tüm aile bireylerini bir araya getiren, sevgi ve mutluluğun göstergesi olarak simgelenen geniş sofraların kurulduğu günlerdir…

Devamı

4 Maddede Temiz Beslenme!
4 Maddede Temiz Beslenme!

Günümüzde beslenmenin sağlıklı yaşam için kilit rol oynadığının anlaşılmasını takiben besin seçimlerimizde daha dikkatli olmaya başlamalıyız.

Devamı

Kahvaltı Çocukların Okul Başarısını Etkiliyor!
Kahvaltı Çocukların Okul Başarısını Etkiliyor!

Çocukların beslenme alışkanlıklarının gelişmesinde aile, okul ve yaşadıkları ortam en önemli etkenlerdir. Okul çağı çocuklarının beslenmesi, bedensel ve zihinsel gelişimleri için oldukça önemli bir yere sahiptir.

Devamı

En Sık Yapılan 5 Diyet Hatası!
En Sık Yapılan 5 Diyet Hatası!

En Sık Yapılan 5 Diyet Hatası!

Devamı

7 Sinsi Susuzluk Belirtisi!
7 Sinsi Susuzluk Belirtisi!

Susamışlık hissiniz varsa bilmelisiniz ki vücudunuz bu histen çok daha önce susuz kalmaya başlamıştır.

Devamı

Vücudumuzun Şekerli Besinlerle İmtihanı!
Vücudumuzun Şekerli Besinlerle İmtihanı!

Şeker içeriği yüksek besinler vücudumuza enerji sağlamaları dışında, alındığı kaynağa ve de miktarına dikkat edilmezse zarar verebilmekte, bizi bazı hastalıklar ile karşı karşıya bırakabilmektedir.

Devamı