Randevu Al
Dil Seçimi
İçindekiler
Selfie Çılgınlığı Estetiğe Olan İlgiyi Artırdı! 1.Günümüzde estetik cerrahide en çok hangi taleplerle karşılaşıyorsunuz? 2.Sosyal medyanın ön plana çıktığı bugünlerde, selfie'nin estetik ameliyatları artırması yönünde neler düşünüyorsunuz? 3.2014 yılında Amerikan Yüz Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Akademisi’nin bir araştırması var. Bu araştırmada ankete katılan plastik cerrahların üçte biri, sosyal medyadaki görüntüleri konusunda daha bilinçli olmalarından dolayı hastaların taleplerinde artış gördüklerini kaydetmişler. Bu konuda neler söylemek istersiniz? 4.Siz bugüne kadar bu tür taleplerle karşılaştınız mı? 5.Bu şekilde size gelen en ilginç vaka hangisiydi? 6.Elinde selfie fotoğrafıyla gelen bir hasta olduğunda ve istekleri fotoğrafı üstünden anlattığında ilk olarak nasıl bir iletişim kuruyorsunuz? 7.Estetik müdahale yaptırmak isteyen kişilere vermek istediğiniz bir mesaj var mı?

Selfie Çılgınlığı Estetiğe Olan İlgiyi Artırdı!

Hayatımızın her alanına giren sosyal medya, estetiğe olan talebi artırdı ve artırmaya devam ediyor. Sosyal medya ağlarındaki fotoğraflarında daha güzel ve çekici görünme isteği kullanıcıların yönünü plastik cerrahlara çevirdi. Selfie' de güzel çıkmak için estetik yaptıranların sayısında büyük artış vardır.

1.Günümüzde estetik cerrahide en çok hangi taleplerle karşılaşıyorsunuz?

Ameliyatlarda burun estetiği ilk sırada geliyor, bunu sırasıyla meme, vücut ve yüz estetiği izliyor. Ameliyatsız uygulamalarda ise yüz gençleştirme ilk sırada, bunu bölgesel zayıflama (soğuk lipoliz) izliyor.

2.Sosyal medyanın ön plana çıktığı bugünlerde, selfie'nin estetik ameliyatları artırması yönünde neler düşünüyorsunuz?

Sosyal medya kullanımı ile birlikte selfie ya da özçekim alışkanlığındaki artış tüm dünyada estetik/plastik cerrahlara olan başvuruları artırmış durumda.

3.2014 yılında Amerikan Yüz Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Akademisi’nin bir araştırması var. Bu araştırmada ankete katılan plastik cerrahların üçte biri, sosyal medyadaki görüntüleri konusunda daha bilinçli olmalarından dolayı hastaların taleplerinde artış gördüklerini kaydetmişler. Bu konuda neler söylemek istersiniz?

Bu konuda yapılan araştırmalar henüz başlangıç aşamasında olsa da bana göre konunun iki farklı yönü var: Shakespeare aynada kendi görüntümüz ve kusurlarımızla yüzleşmemizin bizi, kendimizi abartılı sevmekten koruduğunu belirtir. Bizler aynadaki görüntümüzü, başkalarının da bizi gördüğü ve fotoğraflarda da olduğu gibi gerçek kabul ederiz, oysa bu görüntüde sağ ve sol taraflar, dolayısı ile var olan asimetriler, saçımızın yönü vb. yer değiştirmiştir. Plastik cerrahların yürüttüğü yeni yapılan bir çalışmada hastalar gerçek görüntülerini değil, ayna görüntülerini daha çok tercih etmişlerdir. Son yıllarda selfie görüntülerini tuhaf bulduklarını belirtip küçük ya da büyük kozmetik işlem talep edenlerde artışın bir nedeni bu olsa gerek: kendini alışık olduğu ayna görüntüsünden farklı görmek.

Selfie çeken ve çekmeyen iki farklı grup arasında yapılan bir çalışmada, her iki grup arasında eşit narsistik özellikler saptanmış, ancak, ilk gruptakiler öz çekimlerinde kendilerini başkalarının çektiği fotoğraflara göre daha çekici bulurlarken, diğer gruptakiler iki görüntü arasında tercih yapmadılar. Burada da şunu görüyoruz: sürekli selfie çekenler bu yeni görüntülerine alıştıklarından kendilerini algılayışları da değişmektedir.

Selfie çekenlerin bize başvurmalarının diğer bir nedenini ise kendiliğinden ve sezgisel olarak kendini olumlu yönde daha farklı görme yanılgısı oluşturmakta.  Morphing işlemi ile oynanarak çekici olan ve olmayan görüntüleri izlettirilen kişiler gerçek görüntüleri yerine daha çekici olan modifiye görüntülerini gerçek sanmışlardır. Bunu ayna görüntüsünden özçekim görüntüsüne doğru bir hafıza sapması (distortion) ile açıklayabiliriz.

4.Siz bugüne kadar bu tür taleplerle karşılaştınız mı?

Genç hasta grubumuzun çoğu bize bu tür taleplerle başvuruyor.

5.Bu şekilde size gelen en ilginç vaka hangisiydi?

Anneannesi, annesi ve birçok yakınını ameliyat ettiğim genç bir hastam meme estetiği sonrası neredeyse kusursuz fiziği ve yüz güzelliğine rağmen farklı taleplerle (burun ve dudak estetiği) başvurduğunda hafif bir dudak dolgusu dışında önerim olmadı. Kendisi farklı yerlerde istediklerini yaptırdı ve sonrasında pişmanlık duyarak geri döndü. Neyse ki küçük müdahalelerle durum düzeltildi ve kendi ile barıştı.

6.Elinde selfie fotoğrafıyla gelen bir hasta olduğunda ve istekleri fotoğrafı üstünden anlattığında ilk olarak nasıl bir iletişim kuruyorsunuz?

Önce kişinin isteklerinde gerçekçi olup olmadığını anlamaya çalışıyorum. Biz nadir durumlar dışında 18 yaş altında estetik müdahale yapmayız. Bunun nedeni kişinin psikolojik yönden böyle bir değişime hazır olup olmaması ile ilgilidir. Olgun bir birey kendi kararını verebilir. Ancak sosyal medya kullanımındaki artış kişinin gerçek dışı beklentilere girmesine yol açabilmektedir.

7.Estetik müdahale yaptırmak isteyen kişilere vermek istediğiniz bir mesaj var mı?

Sorularını ve beklentilerini netleştirdikten sonra mutlaka bir Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi uzmanına başvurmalılar.

İçerik Hakkında
Yayınlanma Tarihi 10 Eyl 2025
Güncellenme Tarihi 10 Eyl 2025
Aydınlatma Metni

TANITIM / PAZARLAMA SÜRECİ KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE İŞLENMESİ AYDINLATMA METNİ

a) Veri Sorumlusu ve Temsilcisi

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) uyarınca, kişisel verileriniz; veri sorumlusu olarak Okan Üniversitesi Hastanesi (“Hastane”) tarafından aşağıda açıklanan kapsamda işlenebilecektir.

Kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin detaylı bilgilere okanhastanesi.com.tr/kvkk’de yer alan Okan Üniversitesi Hastanesi Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası’ndan ulaşabilirsiniz.

b) Kişisel Verilerin Hangi Amaçla İşleneceği Toplanan kişisel verileriniz;

- Kurum tarafından yürütülen faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimlerimiz tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi,

- Kurum tarafından sunulan hizmetlerin ilgili kişilere sunulması, önerilmesi ve tanıtılması için gerekli olan aktivitelerin planlanması ve icrası amaçlarıyla (“Amaçlar”) Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları dahilinde işlenebilecektir.

c) İşlenen Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği

Toplanan kişisel verileriniz; Amaçlar’ın gerçekleştirilmesi doğrultusunda, tedarikçilerimize, kanunen yetkili kamu kurumlarına ve kanunen yetkili özel kişi veya kuruluşlara Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde aktarılabilecektir.

ç) Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi

Kişisel verileriniz Hastane tarafından bizimle temas kurmanız halinde fiziki ortamda hastanemizde ve elektronik ortamda internet sitemiz kanalıyla açık rızanıza ilişkin hukuki sebebe dayalı olarak Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartlarına çereçvesinde toplanmaktadır.

d) Kişisel Veri Sahibinin Kanun’un 11. maddesinde Sayılan Hakları

Kişisel veri sahibi olarak Kanun’un 11. maddesi uyarınca aşağıdaki haklara sahip olduğunuzu bildiririz:

- Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,

- Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

- Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

- Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, Kanun’a ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,

- İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkması durumunda buna itiraz etme,

- Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme.

Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı okanhastanesi.com.tr/kvkk’den ulaşabileceğiniz Veri Sahibi Başvuru Formu’nu doldurarak Hastanemize iletebilirsiniz. Talebinizin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvurularınız ücretsiz olarak sonuçlandırılacaktır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre tarafınızdan ücret talep edilebilecektir.

OKUDUM ONAYLIYORUM
Açık Rıza Metni

Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Bilgilendirme

İstanbul Okan Üniversitesi Hastanesi ("Hastane") olarak, kişisel verilerinizin güvenliğine büyük önem vermekteyiz. Her bir hastanemizin bağlı bulunduğu tüzel kişilik bilgileri aşağıdaki listede yer almaktadır.

Hastane / İşleten Tüzel Kişilik

  • İstanbul Okan Üniversitesi Hastanesi
  • İstanbul Okan Üniversitesi Kadıköy Ek Binası 

Hastalarımız/ Refakatçilerimizin/ Ziyaretçilerimizin/ Çalışanlarımız/ Çalışan adaylarımız tarafından paylaşılan her türlü kişisel veriyi hasta mahremiyetine özen gösterecek şekilde ve kişisel verilerinize ilişkin uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari tedbiri alacak şekilde muhafaza etmekteyiz.

İşbu Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Bilgilendirme, kişisel veri koruma ve işleme politikamızı ve Sağlık Grubumuz tarafından ifa edilen hizmetler sırasında kişisel verilerinizi nasıl topladığımız, aktardığımız, kullandığımız ve koruduğumuzu açıklamaktadır.

1. Okan Sağlık Grup Tarafından Toplanan Kişisel Veriler

Hastalarımızdan, Refakatçilerimizden, Ziyaretçilerimizden, Çalışanlarımızdan, Çalışan Adaylarımızdan sağladığımız sağlık hizmetleri ve idari hizmetler çerçevesinde çeşitli bilgiler toplamaktayız. Söz konusu bilgiler, her şartta 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nda ("KVKK") yer alan veri işleme ilke ve şartlarına uygun olarak toplanmaktadır. Sizlerden aşağıda 2. Bölüm'de açıklanan amaçlar kapsamında topladığımız bilgiler arasında aşağıdakiler yer alabilir:

- Adınız, soyadınız, T.C. kimlik bilgileriniz, Pasaport numaranız,
- Doğum yeri ve tarihiniz, Cinsiyetiniz,
- Adresiniz, telefon numaranız, e-posta adresiniz,
- Hastane tarafından size oluşturulan hasta protokol numaranız,
- Ödeme ve faturalama bilgileri gibi finansal verileriniz (IBAN vb.),
- Özel sağlık sigortası veya Sosyal Güvenlik Kurumu verileriniz,
- Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından finanse edilen hizmetler kapsamında biyometrik verileriniz,
- Laboratuvar sonuçlarınız, test sonuçlarınız, muayene verileriniz, check-up bilgileriniz, reçete bilgileriniz dahil olmak ve bunlarla sınırlı olmamak üzere sağlık verileriniz,
- Bizimle iletişim geçtiğiniz takdirde ses kaydınız,
- Hastanelerimizi ziyaretiniz sırasında kapalı devre kamera sistemi görüntü kaydınız,
- Otopark/vale hizmetinden faydalanmanız halinde araç plaka veriniz,
- okanüniversitesi.com web sitemizde yer alan online hizmetlerden faydalandığınızda paylaştığınız sağlık verileriniz ve kimlik bilgileriniz,
- e-posta, çağrı merkezi veya diğer sair kanallar ile bize ulaştığınızda paylaştığınız diğer verileriniz.

2. Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları

Bizden almakta olduğunuz hizmetler kapsamında topladığımız kişisel veriler, aşağıdakilerin de arasında yer aldığı çeşitli amaçlar dahilinde işlenmektedir:

a. 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu, 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, Özel Hastaneler Yönetmeliği, Kişisel Sağlık Verilerinin İşlenmesi ve Mahremiyetinin Sağlanması Hakkında Yönetmelik ve ilgili diğer düzenlemelerde yer alan hukuki yükümlülüklerimizi yerine getirme;
b. Kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbî teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması ve yönetimi;
c. Randevu aldığını takdirde randevunuza ilişkin size bilgi sağlama;
d. Okan Sağlık Grubu’nun iç işleyişini planlanma ve yönetme,
e. Hizmetlerimizi geliştirmek amacıyla analiz yapma;
f. Faturalandırma yapılması;
g. Kimliğinizin doğrulanması;
h. Anlaşmalı kurumlarla ilişkinizin doğrulanması;
i. Uygulanan mevzuat uyarınca Sağlık Bakanlığı ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının taleplerine yanıt verme;
j. Hizmetlerimize ilişkin soru veya şikayetlerinize yanıt verme;
k. Sunduğumuz hizmetlerin geliştirilmesi amacıyla sağlık hizmetleri kullanımınızı analiz etme;
l. Okan Sağlık Grubu’nun iç politika ve prensiplerine uyum sağlama;
m. Sağlık hizmetleri almanızı takiben hasta memnuniyetinin ölçülmesi ve hasta memnuniyetinin artırılması;
n. Hizmetlerimize ilişkin olarak bilgilendirme amacıyla sizinle iletişime geçilmesi;
o. İlaç veya tıbbi cihaz temini.

Bununla birlikte, kişisel verileriniz yukarıda sayılan faaliyetler ve ilgili mevzuatın gerektirdiği haller haricinde hiçbir şekilde başka bir amaçla kullanılmayacaktır.

3. Kişisel Verilerinizin Aktarılabileceği Kişi ve Kuruluşlar

KVKK ve ilgili sağlık mevzuatı uyarınca uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari tedbirlerin alınmasını sağlayarak, kişisel verilerinizi yukarıda Bölüm 2'de yer alan amaçlar doğrultusunda; 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu, 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, Özel Hastaneler Yönetmeliği, Kişisel Sağlık Verilerinin İşlenmesi ve Mahremiyetinin Sağlanması Hakkında Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümlerinin izin verdiği kurum veya kuruluşlar; özel sigorta şirketleri; doğrudan/dolaylı yurtiçi/yurtdışı hissedarlarımız, bağlı ortaklıklarımız ve/veya iştiraklerimiz; grup şirketlerimiz; denetçiler; danışmanlar; iş ortakları; faaliyetlerimizi yürütmek üzere sözleşmesel olarak hizmet aldığımız, iş birliği yaptığımız, yurt içi/yurt dışı kuruluşlar ve diğer üçüncü kişilere aktarabiliriz.

4. Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi

Kişisel verileriniz, her türlü sözlü, yazılı ya da elektronik ortamda, yukarıda yer verilen amaçlar kapsamında ve Okan Sağlık Grubu’nun sözleşmesel ve kanuni yükümlülüklerini yerine getirebilmesi amacıyla toplanır.

5. Kişisel Verilerinize İlişkin Haklarınız

Kişisel verilerinizin Okan Sağlık Grubu tarafından veri sorumlusu sıfatı ile işlendiği ölçüde KVKK'nın 11. maddesi gereği, aşağıda yer alan "KVKK Erişim/ Bilgi Talep Formu"nu doldurup hizmet almış olduğunuz hastane adresine elden teslim ederek, noter kanalıyla göndererek veya web sitesinde yer alan İletişim Formu ile ileterek kişisel verilerinizin;

a) Herhangi bir kişisel verinizin işlenip işlenmediğini öğrenme;
b) Kişisel verilerinizin işlenme faaliyetlerine ilişkin olarak bilgi talep etme;
c) Kişisel verilerinizin işlenme amaçlarını öğrenme;
d) Kişisel verilerin yurt içinde veya yurt dışında üçüncü kişilere aktarılmış olması durumunda bu kişileri öğrenme;
e) Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme;
f) Kişisel verilerin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması veya Grup'un söz konusu verileri işleyebilmek için hukuki dayanağı veya meşru menfaatinin bulunmaması halinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme;
g) Kişisel verilerin otomatik sistemler vasıtasıyla işlenmesi sonucu ortaya çıkabilecek aleyhte sonuçlara itiraz etme ve;
h) Kişisel verilerinizin kanuna aykırı bir şekilde işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde bu zararın tazmin edilmesini isteme hakkına sahipsiniz.

Sağlık Grubumuzun talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi halinde, Hastane  tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulunca belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.

OKUDUM ONAYLIYORUM